+989124942856
تهران

برداشتن پف زیر چشم

برداشتن پف زیر چشم

پف زیر چشم معمولاً به دلیل انبساط عروق خونی و تجمع مایع در این منطقه ایجاد می شود. این مشکل معمولاً به علت خستگی، بی خوابی، استفاده از الکل، سیگار کشیدن، مصرف دارو ،مصرف زیاد نمک ،ارایش کردن ،عفونت چشم، آلرژی و یا عدم تغذیه صحیح رخ می دهد.

پف چشم در بسیاری از افراد گاهی اوقات به وجود می اید و در اکثر موارد پف زیر چشم به هر دلیلی ایجاد شده باشد درمان پذیر است. در این مقاله به بررسی برخی از روش‌های موثر برای از بین بردن پف پشت چشم خواهیم پرداخت:

استفاده از قرص‌های ضد التهاب: مانند آسپرین و ایبوپروفن، می تواند به کاهش التهاب و تورم پشت چشم کمک کند.

استفاده از قطره چشم: قطرات چشم ضد التهاب می توانند به کاهش التهاب و تورم پشت چشم کمک کنند. در صورت داشتن علایم عفونت چشم، بهتر است از قطره‌های ضد عفونی استفاده شود.(زیر نظر پزشک)

خواب کافی: خواب کافی می تواند به کاهش خستگی و استراحت بهتر بدن کمک کند. این موضوع می تواند به کاهش پف پشت چشم هم کمک کند.

استفاده از سرد کردن ناحیه: سرد کردن ناحیه پف پشت چشم با استفاده از قطعه یخ یا حوله سرد می تواند به کاهش تورم و التهاب کمک کند.

رژیم غذایی سالم: مصرف مواد غذایی سالم و پرمغذی، مانند سبزیجات، میوه‌ها، ماهی، گوشت سفید و آب، می تواند به حفظ سلامت چشم و کاهش پف پشت چشم کمک کند.

درمان قطعی و پزشکی پف پشت چشم

1.مزوتراپی

یکی از محبوب ترین روش ها برای رفع پف پشت چشم است. مزوتراپی توسط سوزن های کوچیک و نازک انجام می شود که بدون درد هست و موجب تقویت گردش خون میشود. زمانی که کوکتل های مزو توسط این

وزن ها به زیر پوست تزریق شوند منجر به کوچیک شدن چربی های اضافی زیر چشم شده.

این روش حداقل به 3تا 4 جلسه به فاصله هر دو هفته تا ماهی یکبار قابل انجام است.

2.فرکانس رادیویی(RF)

درمان با فرکانس رادیویی یک روش غیر جراحی هست که توسط پزشک انجام می شود. از رادیو فرکانسی اغلب برای سفت کردن پوست اطراف چشم و خطوط ریز یا چین و چروک،افتادگی زیر چشم ،پف زیر چشم و

وانسازی ستفاده می شود.

این روش به طور کامل پف زیر چشم را از بین نمی برد، مگر اینکه پف بسیار خفیف باشد. در این صورت می توان از فرکانس رادیویی استفاده کنید.

3.کربوکسی تراپی

در این روش با وارد کردن گاز دی اکسید کربن،جریان خون و تولید اکسیژن افزایش یافته در نتیجه پف پشت چشم کاهش می یابد. این روش چین و چروک جزئی زیر چشم را از بین می برد. نتایج حاصل از کربوکسی تراپی

دور چشم دائمی نیست و باید هر 6 تا 9 ماه تجدید شود.

4.جراحی بلفاروپلاستی

در جراحی بلفاروپلاستی چربی، مایع و پوست اضافی پلک برداشته می شود و بعد از ان بخیه زده می شود. و تورم حاصل از جراحی بعد از نهایت دو هفته بر طرف می شود.

به تازگی این روش بدون جراحی نیز امکان پذیر است که در آن چربی و پوست اضافی توسط لیزر بر طرف می شود.

5.تزریق ژل برای رفع پف پشت چشم

یکی از روش های غیر تهاجمی درمان پف پشت چشم می توان به تزریق ژل اشاره کرد. یکی از بی خطر ترین و اسان ترین راه برای درمان پف پشت چشم استفاده از ژل های اسید هیالورونیک است.

ماندگاری ژل ها از شش ماه تا دو سال است.زمانی که پف چشم بسیار زیاد باشد این روش نتیجه مطلوب ندارد و باید جراحی بلفاروپلاستی صورت بگیرد.

بروزرسانی شده در : ژوئن 29, 2023 11:53 ق.ظ
مهسا امانی
مهسا امانی
آرایشگر

مهسا هستم ، مدرس تزریق ژل و بوتاکس و کاشت مو و بلفاروپلاستی و تمامی لاین های آرایشگری و زیبایی.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سوالی ندارید؟