+989124942856
تهران
تزریق ژل لب مدل سه دکمه ای

ژل لب مدل سه دکمه ای چیست؟

امروزه روشهای متنوعی برای تزریق ژل به بافت لب توسط پزشکان حوزه زیبایی به کار می‎رود که از مهمترین آنها می‌توان به روش تزریق ژل لب مدل سه دکمه ای اشاره کرد. این روش برای درمان ناقرینگی و افزایش حجم لبها بسیار مناسب بوده و مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. 

اگر قصد دارید تغییرات زیبایی در لبهای خود ایجاد کنید و به دنبال یک روش جذاب برای افزایش حجم و فرم دادن به لبهای خود هستید, ما در این مطلب به نکات مهم مربوط به روش تزریق ژل لب سه دکمه ای اشاره می‌کنیم, پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

روش تزریق ژل لب سه دکمه ای چگونه است؟

در این روش, سه قسمت اصلی لبها مورد توجه قرار می‌گیرد که شامل قسمت میانی لب بالا و دو بخش چپ و راست در لب پایین است. این سه بخش با تزریق ژل, حجیم و زیبا می‌شوند.

ذکر این نکته ضروری است که تزریق در این نواحی لب باید با دقت ویژه‌ای انجام شود, زیرا بافت لب بسیار حساس و ظریف است و باید از هر گونه آسیبی به این بافت جلوگیری شود. همچنین لازم به ذکر است که تزریق به روش سه دکمه ای باید توسط پزشک متخصص زیبایی و در یک کلینیک معتبر انجام شود.

در این روش ابتدا قسمتهای مورد نظر برای تزریق ژل باید مشخص شود, سپس با استفاده از مواد بی حس کننده, لبها را آماده تزریق می‌کنند. قبل از تزریق لبها باید ضد عفونی شوند تا حین کار از ورورد میکروب و آلودگی‌ها و در نتیجه عفونت پیشگیری شود.

اکنون پزشک متخصص می‌تواند با استفاده از سوزن خیلی ظریف مخصوص تزریق و با دقت بالا, ژل را به قسمتهای مورد نظر یعنی بخش میانی لب بالا و دو بخش راست و چپ لب پایین تزریق کند. از آنجا که لبها آناتومی خاصی دارند و هر بخش لب دارای اعصاب و عضله ویژه‌ای است, به همین دلیل پزشک با تشخیص مسیر درست, سوزن را وارد کرده و ژل را به گونه‌ای تزریق می‌کند که نتیجه مطلوب حاصل شود.

آنچه بسیار مهم به نظر می‌رسد انجام این کار فقط توسط متخصص است, زیرا دیده شده که این کار در بعضی از مراکز و آرایشگاه‌ها آموزش داده و انجام شده که منجر به عوارض شدید و خطرات غیر قابل جبرانی می‌شود.

بهترین برندهای ژل لب مدل سه دکمه ای چه هستند؟

انواع برندهای معروف ژل لب که برای روش سه دکمه ای یا هر روش دیگری استفاده می‌شوند, بر پایه هیالورونیک اسید هستند. این ماده در بسیاری از بافتهای بدن موجود است و به همین دلیل توسط بدن کاملا شناخته شده و پس زده نمی‌شود. هیالورونیک اسید با جذب آب, می‌تواند لبها را حجیم و خوش فرم کند.

ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید به راحتی جذب بافت لب می‌شوند و در برخی موارد نیز با لیدوکائین همراه بوده که در کاهش درد حین تزریق بسیار موثر است.

در حال حاضر دو برند معروف و معتبر ژل لب برای این روش با عنوان ژل لب رستیلن Restylane و ژوویدرم Juvederm موجود است که بسیار پرطرفدار هستند.

ژل لب ژوویدرم یکی از محبوب‌ترین ژلهای لب مورد استفاده است, زیرا براساس هدف مورد نظر در داخل لب, اطراف لب و کسب نتایج متفاوت, چندین محصول در خط تولید آن موجود است.

 Juvederm Vollure بهترین فیلر لب در این دسته‌بندی است که نتایج با ماندگاری بالایی تا 18 ماه از این نوع ژل لب گزارش شده است. Juvederm Ultra نتایج طبیعی ارائه می‌کند, همچنین ژوویدرم Ultra Plus حجم بهتری ایجاد کرده و ماندگاری بالاتری دارد.

ژل لب رستیلن حاوی غلظت بالایی از هیالورونیک اسید است که حجم دهندگی و انعطاف‌پذیری بالایی در لب ایجاد می‌کند و ماندگاری آن از شش ماه تا یکسال طول می‌کشد.

عوارض تزریق ژل لب سه دکمه ای چیست؟

عوارض ناشی از تزریق ژل لب به چند مورد بستگی دارد که شامل تبحر و مهارت پزشک, همچنین مشکلاتی مثل آلرژی‌ها, مشکلات پوستی و مصرف برخی داروها مثل رقیق کننده‌های خون( آسپیرین, ناپروکسن و …) یا موارد نقص ایمنی, سابقه تبخال, دوران بارداری و شیردهی و غیره است.

در صورتی که پزشک مهارت کافی در تزریق ژل نداشته باشد عوارضی بعد از تزریق ایجاد می‌شود از جمله آسیب جدی به بافت لب, آسیب به اعصاب لب, خونریزی شدید, ایجاد کبودی یا تورم شدید در لب و اطراف آن, ایجاد درد شدید در ناحیه تزریق, گلوله شدن ژل در لب‌ها, ناقرینگی و عدم توازن لب‌ها, حرکت کردن ژل در لب, عفونت شدید در محل تزریق, ماندگاری پایین ژل در لب و در نهایت نارضایتی از نتیجه به دست آمده که ممکن است منجر به تخلیه ژل بشود.

در حالت طبیعی عوارض خاصی ایجاد نخواهد شد و فقط تورم, قرمزی و التهاب خفیف در ناحیه تزریق ایجاد می‌شود که بعد از دو روز از بین می‌رود.

آیا تخلیه ژل بعد از تزریق ژل مدل سه دکمه ای امکان‌پذیر است؟

در مواردی که تزریق ژل لب مدل سه دکمه ای موجب نارضایتی در فرد شده یا عوارض و آسیبهای جدی ایجاد کند, پزشک باید ژل را کامل تخلیه کند. تخلیه فیلر تزریق شده در لب به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که به نوع ژل لب بستگی دارد.

اگر ژل حاوی هیالورونیک اسید باشد, پزشک با استفاده از تزریق آنزیم هیالورونیداز آن را کاملا خنثی و از بین می‌برد. در صورتی که از ژل‌هایی مثل هیدروژل آکریلیک استفاده شده, ممکن است موجب ایجاد گرانولوما به شکل ندولهای قابل لمس در لب بشود که پزشک با تزریق کورتیکواستروئید به داخل ندول و یا در صورت ایجاد عفونت با تجویز آنتی بیوتیک به تخلیه ژل اقدا م می‌نماید.

ماندگاری ژل لب مدل سه دکمه چه مدت است؟

ماندگاری ژل لب مدل سه دکمه از شش ماه تا دو سال است که با توجه به برخی شرایط کاملا متفاوت بوده و برای همه افراد یکسان نیست. شرایط بدنی افراد, مهارت در تزریق ژل, نوع ژل و مراقبتهای بعد از تزریق در ماندگاری آن تاثیر بسزایی دارد.

همچنین ممکن است برخی افراد بعد از چند ماه به تزریق مجدد برای حفظ فرم لب نیاز داشته باشند و در برخی دیگر حتی تا دو سال هم نیازی به تمدید نداشته باشند.

مراقبت‌های مورد نیاز بعد از تزریق ژل لب‌ چیست؟

  • تا 24 ساعت از شستشوی لبها و تا سه روز از آرایش لب بپرهیزید.
  • تا چند روز از فعالیت شدید بدنی و حتی خم کردن سر خودداری کنید.
  • به مقدار کافی آب بنوشید, زیرا در ماندگاری ژل لب تاثیر می‌گذارد.
  • در صورتی که پزشک دارو یا آنتی بیوتیک تجویز می‌کند, حتما استفاده کنید.
  • تا مدتی از نی برای نوشیدن استفاده نکنید چون موجب تحریک و حرکت ژل می‌شود.
  • تا چند روز از مصرف الکل خودداری کنید چون با رقیق کردن خون می‌تواند کبودی را تشدید کند.
  • تا چند ساعت اصلا دراز نکشید و بعد از آن تا مدتی به هنگام استراحت سر را بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از سیگار کشیدن تا مدتی پرهیز کنید چون با انقباض عروق موجب کندی جریان خون به محل تزریق و ایجاد عارضه می‌شود.
  • اگر در لب خود کبودی مشاهده می‌کنید تا چند روز از سفر هوایی پرهیز کنید چون کاهش اکسیژن می‌تواند کبودی را بدتر کند.
  • تا چند روز از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا گرما و رفتن به استخر, سونا و جکوزی و حتی مصرف غذاهای خیلی گرم یا خیلی سرد خودداری کنید.
  • تا چند روز از دست زدن و لمس کردن محل تزریق خودداری کنید, زیرا موجب حرکت ژل و ناقرینگی لب می‌شود.

 

  گلوله شدن ژل لب

انواع روشهای تزریق ژل لب

  • تزریق ژل لب طبیعی
  • مدل لب عروسکی
  •  مدل لب روسی
  • مدل لب سه دکمه ای
  • مدل لب چاک‌دار
  • مدل لب قلبی
  • مدل لب قلوه ای
  • مدل لب کمانی
  • مدل لب صدفی
  • مدل لب هالیوودی
  • مدل لب فانتزی
  • مدل لب گرد 
  • مدل لب سوتی 

نتیجه‌گیری

در حالی که روش‌های متنوعی برای تزریق ژل به بافت لب وجود دارد که هر کدام زیبایی و جلوه خاصی به لبها می‌بخشند, اما قابل توجه است که بسته به فرم لب افراد و شرایط بدنی و نوع ژل لب مورد استفاده و برای کسب نتایج مطلوب و دلخواه, باید روش متناسب را انتخاب کرد.

لازم به ذکر است افرادی که قصد تزریق ژل لب دارند, می‌بایست با پزشک متخصص مشورت کرده و در نهایت با توجه به تمام موارد ذکر شده یکی از روشهای تزریق که به آن اشاره کرده‌ایم را انتخاب کنند.

مشاوره دقیق در مورد متد تزریق, نوع ژل مورد استفاده, ارزیابی سابقه بیماری در فرد و مراقبتهای بعد از تزریق, می‌تواند خطرات احتمالی را به حداقل رسانده و فرد را در رساندن به نتیجه مطلوب یاری کند.

بروزرسانی شده در : فوریه 25, 2023 12:10 ق.ظ
مهسا امانی
مهسا امانی
آرایشگر

مهسا هستم ، مدرس تزریق ژل و بوتاکس و کاشت مو و بلفاروپلاستی و تمامی لاین های آرایشگری و زیبایی.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سوالی ندارید؟