+989124942856
تهران
تخلیه ژل لب

تخلیه ژل لب با آنزیم

تخلیه ژل لب از طریق آنزیم هیالورونیداز بهترین روش برای افرادی است که از نتیجه تزریق ژل لب خود ناراضی هستند یا اینکه با عفونت یا گرانولوم در لب خود مواجه شده‌اند. خوشبختانه با روش تخیله کردن می‌توان لب را به حالت قبل از تزریق برگرداند و حس ناخوشایند را برطرف کرد.

لازم به ذکر است این روش برای ژلهایی کاربردی است که بر پایه هیالورونیک اسید هستند, زیرا می‌توان با استفاده آنزیم تجزیه کننده اثرات آن را از بین برد. اگر از آن دسته افرادی هستید که با نارضایتی بعد از تزریق مواجه شده‌اید, این مقاله را تا انتها مطالعه کنید تا با روشها, عوارض و مراقبت‌های بعد از تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل لب آشنا شوید.

تخلیه ژل لب چیست؟

تخلیه ژل لب روشی است که پزشک متخصص زیبایی با استفاده از تزریق آنزیم هیالورونیداز در لب, ژل موجود را که از جنس هیالورونیک اسید است, تجزیه کرده و کاملا از بین می‌رود. توصیه می‌شود قبل از اقدام به تخلیه ژل لب, با پزشک مشورت کرده تا از عوارض احتمالی آن آگاه شوید.

نحوه تخلیه ژل لب به کونه‌ای است که ابتدا باید محل تزریق کاملا پاک شود که از ورود میکروب و آلودگی به داخل لب جلوگیری شود. سپس یک تست آلرژی برای آگاهی از واکنش احتمالی بدن به این ماده انجام می‌شود. به این صورت که مقدار کمی از آنزیم به بازوی فرد تزریق و بعد از 30 دقیقه نتیجه آن مشخص می‌شود. در صورت بروز ورم, راش پوستی یا قرمزی, از تزریق آنزیم خودداری می‌شود. سپس با استفاده از بی حس کننده روی لبها, آنزیم هیالورونیداز تزریق می‌شود.

لازم به ذکر است که در صورت وجود تبخال, عفونت, آکنه یا حتی سرماخوردگی و گلودرد, بهتر است از انجام آن خوددار کنید. همچنین چند روز پیش از اقدام به تخلیه ژل, مصرف داروهایی مثل آسپیرین, ایبوبروفن, امگا 6, ویتامین سی و ایی را قطع کنید.

تاثیر آنزیم هیالورونیداز بلافاصله بعد از تزریق مشاهده می‌شود و شروع به تجزیه و از بین بردن هیالورونیک اسید موجود در لب می‌کند, اما در طولانی مدت تاثیر آن کاملا مشخص خواهد شد.

دلایل تخلیه ژل لب چیست؟

افرادی که مایل به زیباتر کردن لب خود هستند باید به پزشکان مجرب و آموزش دیده در زمینه تزریق ژل لب مراجعه کنند, در غیر اینصورت به دلیل بی‌تجربگی پزشک و عدم آشنایی با روش درست تزریق, ممکن است مشکلات و اختلالاتی در لب فرد ایجاد شود که در نهایت منجر به تخلیه ژل لب می‌شود،اموزش تزریق ژل لب یکی از پایه های مهم متخصص بودن پزشک می باشد.

از مواردی که موجب تخلیه ژل لب می‌شود, می‌توان به جابجا شدن یا حرکت ژل تزریق شده در لب اشاره کرد که به دلیل عدم آشنایی پزشک با آناتومی لب و تزریق ژل در جای نادرست, تفاوت بدن افراد و تزریق زیاد ژل که به دلیل بافت نرم لبها و جابجایی ژل, فرم لبها دور از انتظار می‌شود.

گاهی به دلیل واکنش منفی بدن به ژل, حالت گلوله شدن در لب ایجاد می‌شود. همچنین اگر ژل در رگ خونی تزریق شود, منجر به قطع جریان خون در همان ناحیه و تخریب بافتهای اطراف رگ می‌شود.

  آناتومی لب

دلیل دیگری که منجر به تخلیه ژل لب می‌شود مربوط به ایجاد توده و برآمدگی در لب است, به خصوص در نواحی که فرورفتگی وجود دارد, ممکن است توده و برجستگی ایجاد شود. عفونت و نامتقارن شدن لبها, گرانولوم, کبودی, درد و تغییر رنگ لب از عوامل دیگر تخلیه ژل است.

مراقبت های بعد از تخلیه ژل لب چیست؟

برای کسب نتایج مطلوب بعد از تخلیه ژل لب, بهتر است موارد زیر رعایت شود:

  • تا دو روز آسپیرین مصرف نشود.
  • برای رفع کبودی از کمپرس سرد استفاده شود.
  • برای جلوگیری از عفونت و تورم, داروهای تجویز شده توسط پزشک حتما استفاده شود.
  • تا 12 ساعت بعد از تخلیه ژل, از دست زدن به ناحیه مورد نظر و استفاده از مواد آرایشی خودداری شود.
  • به مدت دو هفته, از نوشیدن الکل, ورزش و فعالیت بدنی شدید, قرار گرفتن در معرض آفتاب یا سرمای شدید خودداری شود.
  • در صورت مشاهده علائم دور از انتظار, به پزشک مراجعه شود.

 

عوارض تزریق آنزیم برای از بین بردن ژل لب چیست؟

تخلیه ژل لب با آنزیم هیالورونیداز ممکن است عوارضی داشته باشد که از جمله می‌توان به خونریزی در ناحیه تزریق, درد, قرمزی و تورم, بی حسی و بثورات پوستی اشاره کرد که معمولا بعد از چند روز از بین می‌روند. در صورتی که این علائم ادامه داشته باشند, باید به پزشک مراجعه شود.

البته با به کار بردن تست آلرژی, می‌توان حساسیت بعد از تزریق را کاهش داد, زیرا این آنزیم از محصولات حیوانی درست شده و ممکن است در بدن فرد واکنشهای آلرژیک به ویژه شوک آنافیلاکسی ایجاد کند. ذکر این نکته ضروری است که پزشک باید سابقه آلرژی یا حساسیت به داروی خاص یا حساسیت به نیش زنبور را از فرد سوال کند.

همچنین ممکن است به دلیل تزریق بیش از حد آنزیم هیالورونیداز, تجزیه زیاد هیالورونیک اسید اتفاق بیوفتد. به همین دلیل پزشک باید با آگاهی غلظت مناسبی از آنزیم را به‌ تدریج و طی چند مرحله تزریق کند تا انحلال و تجزیه به آرامی پیش برود که منجر به تخریب بافت و ایجاد ناهمواری در لب نشود. با توجه به مقدار ژل تزریق شده در لب, ممکن است تخلیه آن در چند مرحله انجام شود.

جمع بندی

مواردی که در بالا به آنها اشاره شده مربوط به ژل لبهای بر پایه هیالورونیک اسید که با غلظت کم تزریق شده, هستند. در مواردی که فیلر لب از جنس سیلیکون یا مواد دیگری باشد و همینطور مواردی که ضایعه ایجاد شده عمیق باشد, از طریق جراحی تخلیه ژل لب انجام می‌شود.

آنچه مهم و بسیار جدی به نظر می‌رسد انتخاب پزشک مناسب برای انجام تزریق ژل لب است. پزشک ماهر, با تجربه قبل از هر گونه اقدامی, سابقه بیماری و پزشکی فرد را می‌پرسد و شخص را از خطرات احتمالی آگاه می‌کند. همچنین باید برندهای مورد استفاده برای تزریق را به شخص معرفی کرده تا با آگاهی ژل لب خود را انتخاب کند.

قابل توجه است که بهترین برندهای ژل لب, بر مبنای هیالورونیک اسید هستند, زیرا در صورت مواجه شدن با برخی مشکلات, می‌توان به راحتی آن را تخلیه و برطرف کرد. بهتر است که برای تخلیه ژل لب به همان کلینیکی که تزریق را انجام داده‌اید, مراجعه کنید.

بروزرسانی شده در : مارس 4, 2023 9:49 ب.ظ
مهسا امانی
مهسا امانی
آرایشگر

مهسا هستم ، مدرس تزریق ژل و بوتاکس و کاشت مو و بلفاروپلاستی و تمامی لاین های آرایشگری و زیبایی.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سوالی ندارید؟