+989124942856
تهران
نخ کلاژن جذبی

چهره انسان مهمترین بخشی است که جوانی و شادابی پوست را نشان می‌دهد, از طرفی اولین و محسوس‌ترین نشانه‌های پیری در صورت ظاهر می‌شود. به همین دلیل اغلب افراد به دنبال روش‌هایی برای جوان‌سازی پوست خود هستند که این روش‌ها شامل موارد جراحی و غیر جراحی می‌شود, ضمن اینکه روش‌های جراحی لیفت صورت و رفع چین و چروک پوست مدت‌هاست که مورد استفاده بوده است.

با پیشرفت علم و فناوری, روش‌های جدیدتری برای رفع علائم پیری در پوست صورت و بدن ابداع شده است که می‌توان به روش غیر تهاجمی استفاده از نخ کلاژن جذبی برای لیفت صورت اشاره کرد. اکنون در بسیاری از کلینیک‌های زیبایی از روش تزریق نخ‌های کلاژن‌ برای لیفت و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شود که ممکن است عوارضی هر چند ناچیز داشته باشد, اما روش جدید غیر تهاجمی و بدون نیاز به تزریق می‌تواند تاثیرات بهتری داشته و عوارض کمتری ایجاد کند.

در این مطلب به روش غیر تهاجمی نخ کلاژن جذبی بدون نیاز به تزریق برای رفع چین و چروک و لیفت پوست صورت اشاره می‌کنیم, پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

عملکرد نخ کلاژن جذبی بدون تزریق چگونه است؟

نخ کلاژن جذبی بر مبنای یک فناوری جدید و پیشگامانه طراحی شده که برای لیفت پوست صورت از نخ‌های قابل حل در پوست استفاده می‌شود. این شیوه نسبت به روش جراحی لیفت صورت غیر تهاجمی است و می‌توان در کمتر از 45 دقیقه به نتیجه مطلوب دست یافت. 

برای استفاده از این نخ‌ها, ابتدا باید صورت شسته و خشک شود, سپس کلاژن پپتید روی صورت اسپری می‌شود. اکنون نخ‌های پروتئینی را روی نواحی مختلف قرار داده و دوباره اسپری انجام می‌شود تا نخها در پوست کاملا حل شده و با ماساژ, نخهای کلاژنی جذب پوست ‌شوند. نتیجه در کمتر از 45 دقیقه مشاهده می‌شود.

همچنین می‌توان با جمع کردن پوست, شیاری در آن ایجاد کرده و نخ را در آن قرار داده, سپس با اسپری مخصوص آن ناحیه را مرطوب کرد که موجب افزایش جریان خون می‌شود. در این حالت, نخ به سرعت جذب شده و پوست سفت و لیفت می‌شود. دوباره روی این ناحیه اسپری استفاده می‌شود تا پوست تغذیه و درخشان شود.

این نخ‌های پروتئینی از جنس کلاژن هستند که در سطح پوست ذوب شده و به راحتی جذب می‌شوند که موجب برطرف شدن چین و چروکها, سفت و پر شدن پوست شده و در نهایت پوست را شاداب و جوان می‌کنند.

مزایای استفاده از نخ کلاژن جذبی برای لیفت صورت چیست؟

1− چین و چروک اطراف چشم را کاهش می‌دهد.

2− برای لیفت ناحیه فک نیز کاربرد دارد.

3−  خطوط ریز و چین و چروک پوست را کاهش می‌دهد.

4− این روش به خصوص برای پوستهای خشک بسیار عالی عمل می‌کند.

5− موجب تحریک بازسازی سلولها و افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و در نتیجه لیفت و سفت شدن پوست می‌شود.

6− به طور کلی این محصول حجم دهنده صورت, مغذی و مرطوب کننده پوست, ترمیم کننده و با بهبود رنگدانه و هیدراتاسیون, موجب درخشندگی صورت می‌شود.

7− استفاده از این روش کاملا آرامش‌بخش و بدون درد است و بدون ایجاد کبودی, ورم, سوزش و غیره, نتایج سریع و مطلوبی ارائه می‌دهد.

سایر روشهای لیفت و حجم دهندگی صورت

در میان روشهای جوانسازی صورت بدون نیاز به جراحی, لیفت صورت لیکوئید و لیفت با نخ از جنس پلی دیوکسانون بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

لیفت صورت لیکوئید شامل فیلرهای پوستی تزریقی است که برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت و رفع چین و چروکها به کار می‌رود.

لیفت با نخ پلی دیوکسانون, روشی کمتر تهاجمی است که برای لیفت و جوانسازی صورت با افزایش تولید کلاژن به کار می‌رود.

لازم به ذکر است که هر کدام از این روشها برای منظور و هدفی به کار می‌روند که باید بر اساس کاربرد آنها, انتخاب شوند. لیفت صورت لیکوئید با تزریق فیلر, به پر کردن خطوط عمیق و صاف کردن صورت کمک می‌کند, در حالی که نخ پلی دیوکسانون به لیفت و سفت کردن پوست شل کمک می‌کند.

نکات مهمی در ارتباط با هر یک از این روشها وجود دارد که در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم.

  • مدت زمان انجام  در روش لیکوئید, معمولا کمتر از یک ساعت طول می‌کشد, اما در روش لیفت با نخ ممکن است بیش از یک ساعت طول بکشد.
  • در هر دو روش از مواد بی حس کننده تزریقی برای کاهش درد استفاده می‌شود.
  • گرچه در هر دو روش, افراد می‌توانند بلافاصله کارهای روزانه خود را پیگیری کنند, ولی بهتر است از انجام فعالیتهای شدید بدنی خودداری کنند.
  • نتایج در هر دو روش بلافاصه قابل مشاهده است, اما در مورد لیفت با نخ, به دلیل تولید کلاژن به مرور زمان, احتمالا چند هفته طول می‌کشد.
  • در روش لیفت لیکوئید, با تزریق دو بار در سال, ماندگاری بهتری حاصل می‌شود, در حالی که در روش لیفت با نخ, نتایج دو تا سه سال دوام خواهد داشت.
  • لیفت با نخ پلی دیوکسانون برای افرادی با پوست پیرتر و متمایل به شل شدن توصیه می‌شود, در حالی که لیفت لیکوئید برای افراد در ابتدای سنین بزرگسالی بهتر به نظر می‌رسد.
  • لیفت با نخ گرچه کمتر تهاجمی است, اما ممکن است عوارضی از جمله کبودی, شکستگی نخ, حرکت کردن یا بیرون آمدن نخ, تب و عفونت ایجاد کند.
  • ممکن است در برخی افراد, در اثر استفاده از نخ, اعصاب قسمتهایی از صورت درگیر و فلج شود.
  • در برخی افراد ممکن است نخ توسط بدن پس زده شود یا حالت موج دار در پوست ایجاد شود.
  • لیفت لیکوئید یا فیلر, ممکن است داخل جریان خون شده و عوارضی مثل کوری ایجاد کند, همچنین لیفت با نخ برای افرادی که سیگار می‌کشند, ممکن است مضر باشد.

لازم به ذکر است افرادی که بخواهند فرایند پیر شدن پوست خود را به تعویق بیندازند, لیفت با استفاده از نخ, بهترین گزینه است, زیرا نخ‌ها خاصیت کلاژن‌سازی دارند و حتی با از بین رفتن یا جذب نخ, همچنان تاثیر طولانی مدت تولید کلاژن حفظ می‌شود.

انواع فیلرهای پوستی

  • هیالورونیک اسید: ماندگاری آن هشت ماه است, اما رایج‌ترین فیلر موجود است.
  • کلسیم هیدروکسی آپاتیت: 12 الی 16 ماه ماندگاری داشته و دیرتر تجزیه می‌شود.
  • پلی ال لاکتیک اسید: با تحریک تولید کلاژن, می‌تواند تا 24 ماه ماندگاری داشته باشد. تاثیر آن به تدریج ظاهر می‌شود و برای کسب نتایج مطلوب, باید چند تزریق طی یک دوره انجام شود.
  • تزریق کلاژن یا چربی از بدن خود شخص که 3 تا 12 ماه ماندگاری دارد.
  • تزریق پلاسمای غنی از پلاکت خود شخص که کلاژن‌ساز است, اما ممکن است ماندگاری کمتری داشته باشد.

 

نتیجه‌گیری

با وجود اینکه روش‌های متفاوت با تاثیرات گوناگون اکنون در دسترس است که برخی از آنها کمتر تهاجمی هستند, اما هر کدام ممکن است عوارضی داشته باشند که بر حسب بدن افراد و شیوه کار متخصص زیبایی متفاوت است.

آنچه مهم به نظر می‌رسد انجام یک مشاوره تخصصی قبل از هر گونه عمل زیبایی است که شخص با نوع روش و مزایا و عوارض آن آشنایی کامل پیدا کند. 

ذکر این نکته ضروری است که استفاده از نخ کلاژن جذبی هیچ‌گونه عارضه یا خطری ندارد و در صورت رایج شدن, به نظر بهترین گزینه برای لیفت و جوانسازی پوست است. همچنین, انواعی از این نخ‌ها با برندهای متفاوت هم اکنون موجود است که باید از یک مشاور آگاه برای انتخاب بهترین نوع این نخها, سوال شود.

بروزرسانی شده در : فوریه 17, 2023 10:19 ب.ظ
مهسا امانی
مهسا امانی
آرایشگر

مهسا هستم ، مدرس تزریق ژل و بوتاکس و کاشت مو و بلفاروپلاستی و تمامی لاین های آرایشگری و زیبایی.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

سوالی ندارید؟